Matteo Masotti

PhD Candidate in Agrifood Economics and Statistics at the University of Bologna, ECONAG Research Fellow

Biografia

Graduated in in International and Local Cooperation and Development at the University of Bologna, Faculy of Political Sciences, is now a Ph.D. student in student in Agro-Food Economics and Statistics at the Department of Statistical Sciences of the University of Bologna. His research interests are focused on consumer behavior and the impact of the mass media and of the new media and the Internet on consumption paths. He iss co-author of several scientific publications for Italian and foreign magazines.

Pubblicazioni

Brasili, Cristina ; Marchese, Aldo ; Barducci, Lucia ; Masotti, Matteo
2013
LA LINEA COMMERCIALE VIVI VERDE COOP . Andamenti, diffusione e prospettive future.

Social, cultural and demographic changes due to economic growth lead to changes on food production patterns.

Marchese,A Barducci,L. Masotti,M
2013
Il comportamento del consumatore, le politiche di brand management e la responsabilità sociale d’impresa: il caso ViviVerde Coop
Economia & Diritto Agroalimentare XVII: 353-372, 2013

I cambiamenti e le innovazioni sociali, che hanno caratterizzato il secolo scorso,
hanno generato mutamenti significativi nella struttura dei consumi, legati in particolare a una
maggiore consapevolezza dei consumatori e allo scoppio della crisi economica. Assume sempre